Grøntsagsomelet med rejer

Posted on nov 9, 2014 | 3 comments

IMG_1398For tiden kommer jeg sent hjem fra skole og har derfor brug for noget ny energi – Derfor er jeg begyndt at spise meget omelet, da det både indeholder proteiner, og vitaminer da jeg jeg tilføjer en masse grønt. Derudover, prøver jeg også at få spist nok fisk i løbet af den uge, så sådan en omelet spiser jeg gerne med laks, rejer eller lignende. Denne omelet kan spises både varm, ligefra panden, men også kold, hvis man ønsker den med i madpakken. Man kan selvfølgelig også spise den til morgenmad eller aftensmad, men jeg vil dog personligt anbefale den, når man kommer hjem fra en lang dag og måske skal op at træne eller ud at løbe. Portionen er til 1 omelet, men den kan selvfølgelig splittes op til flere personer.

Ingredienser ★
3 Æg
1,5 dl Mælk (Helst ikke en for fed mælk. Jeg brugte skummet mælk)
1 Gulerod
1 Snackpeber
1/2 Rødløg
Fisk; Jeg brugte rejer.
Agurkestrimler til topping
Salt og peber

Fremgangsmåde ★
1. Æg og mælk piskes sammen. Salt og peber tilsættes.
2. Grøntsager rengøres og snittes fint. Blandes med mælk og æg.
3. Det hele hældes på en pande. Hvis man er tålmodig, kan man godt lade den ligge på den samme side ved lav varm, det synes jeg personligt smager bedst.
4. Server med fisk og agurkestrimler.

– Amalie 

3 Comments

  1. MUMS, hvor lækkert! :-) God mandag! <3
    Kh Cathrine fra http://www.cathrineyoga.dk

    • Hej Cathrine,
      Det var den bestemt også! Også god mandag til dig! :-)
      Knus fra os <3

  2. Skønne billeder i altid har og lækker mad

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *