Proteingrød

Posted on aug 21, 2016 | 1 comment

1Det vigtigste måltid på dagen er vores morgenmad, idet det er den som er forudsætning for hele dagen efterfølgende. Derfor bør den være stor, fyldt med en masse en energi og mættende. Derfor laver vi tit denne grød, som både mætter rigtig godt, er rig på protein og kulhydrat, samt smager skønt. Vi har valgt at bruge chokoladeproteinpulver fra Nutramino, men andet kan også sagtens bruges – Vanilje kan f.eks. også klart anbefales. Grøden er rigtig lækker, men også en tung morgenmad hvis man ikke er vant til at spise så meget morgenmad, så start eventuelt med at dele denne portion med en anden. Tilsæt gerne frugter, bær eller hvad du nu syntes smager lækkert. Jeg tilsatte vindruer, nektarin og mynte. Opskriften er til 1 portion.

Ingredienser ★
2,5 dl Vand
0,5 dl Proteinpulver
1 dl Havregryn
1/2 tsk Salt
Frugt eller bær

Fremgangsmåde ★
1. Bland vand, havregryn, salt og proteinpulver i en gryde.
2. Kog grøden i cirka 5 min og sørg for at røre godt rundt.
3. Når grøden har en fin konsistens, hældes grøden i en skål og pyntes med bær eller frugter. Velbekomme!
Amalie 

1 Comment

  1. Ser super godt ud :)

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *